Thursday, December 10, 2009

berubahnye.. :)

setiap manusia m'merlukan p'rubahan dlm diri masing-masing begitu gak ngan aku. aku nak b'ubah jd lebih baik dari s'blom ni..lg pun lg brape hari je lg kite nak sambut thun baru so dngn m'yambut thun baru aku nak la b'ubah sikit. tak jd baik sngt pun tak pe la asal ada sedikit perubahan dlm diri aku yg masih hingusan ni bak kata org. aku selalu pegang kata-kata ni..berubah demi Allah bukan demi org lain. tp kadang-kadang kite pun berubah demi org len gak an? aku pun tak paham kenapa kite kene berubah untuk sedapkan hati org tp hati kite sendiri tak m'relakannye. tak paham tak paham. tp yang pasti aku nak berubah! aku berubah kerana diri aku bukan untuk org len. tp kalau aku dah b'sedia insya-allah korang akan lihat hazirah yg len dr sseblom ni. ziera yg pe ye? yg kelam kabut cam dulu ke? oohh sudah semestinye tidak! tp ziera yg mcm babun! hoho main-main je tak kan aku nak jd cam babun..hoo tak mau tak mau. ni antara perubahan yg aku nak dlm diri aku tp bila aku dah sedia tuk berubah la..


SENARAI APA YG AKU NAK BILA B'UBAH? (tul ke ayat aku?ahh mampus la)

1. nak berubah bahasa. nak cakap saya-awak. (walaupun geli nak sebut huhu )
2. nak lebih matang. (s'blom ni tak berape nak matang)
3. nak buktikan kat my family yg aku akan dpt 8A's dlm PMR thun dpn. (semangat je lbh)
4. sikap nak berubah.
5. aku akan jga p'rsaan aku. aku tak nak asyik aku je t'luka sbb nak jga hati org!
6. lebih b'keyakinan (s'blom ni pun berkeyakinan tp tak kuat sngt la)
7. jd pengawas yg serba boleh (semangat je lbh aku ni tak tau la jd or tak)
8. lbh lemah lembut. (cehh..geli aku dengar. jgn hrp nk jd lmh lembut jd lmh lembik bleh la huhu)
9. aku harap semua org senang ngan aku. (s'blom ni tak tau la korg senang or tak ngan aku)
10. tak tau nak tulis pe otak dah kosong nak pikir. tp yg pasti aku nak jd lebih baik dari thun lps! yeh chayok-chayok mika u can do it!


sebenarnye aku tak pasti sama ada aku b'sedia or tak nak b'ubah tp yg aku pasti aku nak b'ubah tp tak tau bila. biar lah masa yg menentukan segala-galanya. untuk kwn-kwn aku satu hari nnt aku pasti akan b'ubah tp tak pasti bila. senarai yg kat atas tu tak betul sangat. ada yg aku yakin bleh buat dan ada yg masih lg ragu-ragu. ok lah aku tak nak hangat-hangat tahi ayam la bila nak berubah. aku nak berubah tul-tul tanpa sapa-sapa yg leh halang aku tuk berubah. samaada aku berubah jd jahat or baik itu t'pulang pada aku dan p'sekitaran. jika p'sekitaran m'buatkan aku jd jahat jgn t'kejut jika aku lbh kejam dr korang tp insya-allah aku still masih bleh sabarkan hati aku dan aku akan teruskan jd diri aku yg sebenarnye. don't worry hapy be lucky (entah betul entah tidak falsafah ni) falsafah ke? ah mampus la.


pesanan panaja: berubah la sebelom terlambat.

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)