Saturday, February 5, 2011

MESIR KACAU BILAU

assalamualikum..

dah lama tak menaip kat blog ni kan..? ok macam biasa tak de masa *alasan sama je bosan! . sekolah cuti seminggu, keja sekolah bnyak pulak..benggang betul tak kasi rest langsung ckg ni..waaarsggghh..tapi aq still lagi berperangai cam dulu malas nak buat keje ckg kasi..liat nak mampushh..! ok intro dah habis. kite masuk topic asal lak.

lately ni korang ada baca paper tak? kalau korang perasan tajuk apa yang femes sekarang ni? yang asal korang baca paper je bende tu gak yang kuar.. berita pasal Fasha Sandha putus cinta ngan kekasih hati dia tu? haaa...itu yang cite panas lama punya. macam2 artis sekarang ni kan? cinta putus, kawin cerai dah jadi fenomena dah. aq tak kisah sangat pasal depa ni..lantak pi la yang penting aq minat lakonan depa da cukup. hakz...ok berita yg selalu kuar paper terbaru sekarang ni pasal keadaan di MESIR la ni..

aq kesian betul kat warga malaysia yang masih tak leh balik malaysia lagi. dorang terkandas kat sana. penduduk di mesir pulak mengadakan rusuhan sebab nak suruh presiden dorang berhenti dan keluar dari negara tu. aq baca paper diaorang wat rusuhan tu sebab presiden dia tak mentadbir negara mereka dengan betul. kiranya macam presiden diaorang ni tak amanah la dalam menjalankan tugas. aq pun hairan gak asal la presiden diorang tu tak nak berenti gak even rakyat dia dah wat rusuhan pun. dia akan berhenti maybe bulan sembilan ni. kalau aq la jadi presiden dia awal-awal lagi aq dah tarik diri..tak sanggup aq berdepan ngan orang cam tu tak pasal-pasal mati kena pijak dangan dorang.

dan ramai orang yang terkorban dalam rusuhan tu..kesian. rakyat malaysia pulak yang ada kat sana tak boleh nak buat apa-apa even nak kuar rumah pun takut..eeee..seram. tadi aq tengok dalam paper lagi la kelakar rasa cam nak tergelak pun ada pasal orang yang buat rusuhan ni nak jaga keselamatan or nak jadi tentera punya pasal kuali di jadikan topi. macam-macam fesyen aq tengok ada yang wat topi dari kotak, botol, periuk dan macam-macam lagi la. kelakar betul. dorang gak sampai wat solat ramai-ramai supaya presiden mesir tu luncutkan jawatan dia secepat mungkin.

aq harap rakyat malaysia yang kat sana tu yang masih belum boleh balik ke malaysia aq harap sangat diorang semua selamat dan tiada kematian membabitkan rakyat malaysia berlaku. jangan dorang pi join rusuhan tu sudah la..dan aq harap kejadian yang berlaku di Mesir ni menjadi ikhtibar kepada kita semua supaya kejadian ni tak berlaku pulak kat malaysia ok!. untuk perdana menteri kita mentakbirlah negara ini dengan betul dan saksama agar kejadian di mesir tidak pulak jadi di negara ni. tapi setakat ni semua perdana menteri kita mentadbir negara dengan elok kan..

ok nak couw. lain masa kita celoteh lagi ek?ok tata T__T
gotcha!!

gamber yang tak de kena mengena

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)