Sunday, May 16, 2010

selamat hari guru

Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua warga malaysia..di harap hari ini merupakan hari yg ceria buat anda...wahhh ada gaya cm pengacara tak? ok ok..cuba korg semua ingat hari ni berapa hari bulan? ingat tak? ala ingat la..kalau korg tak ingat mmg la korg ni tak tau nak hargai jasa guru..hah dah ingat sekarang? hah bagus bagus..hari ni ialah hari guru iaitu 16 mei...wah hari guru dah tu tak tau nak wish ke? ok la... aq nak ucapka SELAMAT HARI GURU  buat guru-guru di seluruh dunia..untuk guru-guru yg telah mengajar saya selama ini terima kasih berbanyak.. terima kasih kerana mengajar saya dari yg tidak tahu apa-apa terus tahu segalanya (but actually not really). ok la sebagai pelajar kita seharusnya menghargai guru yg telah mendidik kita..guru merupakan org kedua kita patut hargai selepas ibu bapa kerana merekalah ambahankita mengenal ABC, 123, membaca dan menulis..

guru juga telah banyak berkorban masa untuk kita. untuk memastikan kita berjaya dan menjadi seorang yg berguna bila besar esok..contohnya (ni aq ambik dari sekolah aq sendiri), guru-guru bersusah payah menyediakan kelas tambahan untuk kita (bagi pelajar PMR and SPM). kadang-kadang kita tak pernah menghargai jasa guru kita. kita selalu melawan mereka, maki mereka, marah mereka bila mereka marah kita balik, susah menerima teguran guru. tapi guru-guru banyak bersabar dengan kita..terlalu banyak pengorbanan guru buat kita..tapi satu sahaja aq ingin tahu adakah kita menghargai guru kita? adakah kita telah berikan yg terbaik buat guru kita? membawa pulang keputusan yg cemerlang adalah hadiah yg paling bermakna buat seorang guru kerana mereka merasakan semua yg mereka ajar itu berbaloi dan pelajarnya telah membuktikan mereka hargai guru mereka..

ok lah tak banyak aq nak cakap pasal entry kali ni sbb otak aq tengah blank and tak de mood sangat..dah lah minggu dpan diagnostik..risau betul. harap dapat wat yg terbaik la..so sempena hari guru ni aq nak ucapkan selamar=t hari guru buat cikgu yang telah mengajar aq dari darjah satu sampai la sekarang..ni antara guru yg telah mengajar aq dari form one hingga form three..

1. pn. nadia (guru kelas aq_
2. pn siti zaleha (ajar agama dari form one smpi skrg)
3. pn. marzuni (matematik)
4. pn hayati (sivik)
5. pn anisah (geografi)
6. pn. pauziah (english)
7. pn. wan hanisah (bahasa malaysia)
8. pn. faizah (sains)
9. en. shamsul niam (sejarah)
10. pn. zaharah (kh - perdagangan dan keusahawanan)
11. cik. zaidah (seni)

rasanya ni je la yg ajar aq..kalau ada yg tertinggal maaf di pinta nya. buat cikgu-cikgu sekalian terima kasih kerana mengajar saya dan mendidik saya..insya-allah saya akan buat yg terbaik untu PMR ni..terima kasih cikgu..i love you so much..!!!!!!

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)