Sunday, February 14, 2010

valentine days

kong si kong si ni ya kong, kong si kong si ni ya kong....hah macam mana aq nyanyi lagu cina ni sempena tahun baru cina hari ni?..huhu ni lagu cina versi cakap melayu punya..(versi aq sendiri tau)..ok jangan nak perasan miori... ok la sempena tahun baru cina ni aq nak ucap la gong xi fax cai kat semua orang cina yang sambut tahun baru cina..memandangkan tahun baru cina jatuh pada tarikh yang sama pada hari kekasih iaitu pada 14 februari so aq dengan sukacitanya nak ucap selamat meyambut valentine days kat semua yang tengah bercinta-cintun tu huhu..expecially for my friend yang tengah hangat bercinta tu..so untuk valentine day of course la ada yang nak kasi cokelat and bunga kat kat korg punya pacar(dalam bahasa melayunya kekasih)..kalau la di beri pilihan sama ada cokelat atau bunya sudah tentu sekali aq akan memilih cokelat sebab aq ni hantu cokelat..huhu lagi pun kalau kasi bunga of course bunga tu akan layu dalam masa 2 hari je dengan aq so baik kasi cokelat sedap sikit makan..eh aq ni perasan je lebih macam la ada orang nak kasi aq cokelat or bunga, kekasih pun tak de.. ada hati nak berangan pulak..pirrraaahhh miori!!


ok kalau nak berangan tu tak pe jangan kemaruk sudah! hari kekasih ni mesti di tunggu oleh semua pasangan kekasihkan? ye la pada hari kekasih ni la dorg nak luahkan rasa cinta dorg tu and nak bermanja dengan kekasih opppsss bermanja tu boleh tapi jangan lebih-lebih sudah kan lain yang jadi. sebenarnya pada aq hari kekasih ni bila-bila pun boleh sambut bukannya nak tunggu 14 februari baru nak sambut. esok pun boleh sambut, hujung tahun pun boleh sambut..itu menandakan kita hargai kita punya pasangan. Bila nak sambut hari kekasih tu kita cuba la buat pasangan kita gembira macam buat benda yang dia suka for example kalau dia suka melancong or shopping korang bawak la dia pergi melancong or shopping and korg lakukan aktiviti yang korg berdua suka buat hah baru la hubungan korg tu erat macam belangkas (ye ke? aq main hentam je tak tau la betul atau tak). kalau aq la kan aq suka dengar lagu nyanyian teacher's pet, Warisan Wanita Terakhir. gile best la lagu tu and aq akan jatuh cinta serta merta kepada orang yang nyanyi lagu tu dengan berkesan tak kira la sapa pun..actually aq bukannya terus jatuh cinta membabi buta je kat orang yang nyanyi lagu tu tapi aq akan jatuh cinta kat lagu tu..bila dengar je lagu tu aq macam susah nak nafas gile rasa kat awangan habis beb!! eh dah masuk tajuk lain aq ni. melalu je banyak..


Ni aq nak nasihat sikit kat yang tengah bercinta tu. Jangan biarkan nafsu menguasai diri kita, nak bercinta tak salah tapi pastikan cinta korang pada Allah melebihi segalanya. aq bukan je nak nasihatkan korg tapi aq gak nak ingatkan diri aq sendiri yang tengah tak betul and masih lagi mencari cinta dan masih lagi mahu mengenal dunia cinta yang sebenar walaupun aq tau kadang-kadang cinta ni buat kita sengsara..insya-allah aq akan memelihara cintaku pada Allah and aq berharap pasangan yang tengah hanyut bercinta tu pandai-pandai la jaga diri expecially pompuan..ingat la maruah diri adalah yang utama kalau maruah dah hilang maka tak akan ada seorg lelaki pun mahukan kita. biarlah kita jual mahal pada lelaki yang cintakan kita agar kita ingat bahawa diri kita bukan mudah untuk dimiliki sehinggalah kita benar-benar menjadi miliknya yang sah di sisi agama. eh tiba-tiba pulak aq ni alim semacam je.. ok la caow dulu....ehh kejap-kejap nakl wish one more time..happy valentine days and selamat tahun baru cina..^_^


nak ang pau..nak ang pau warna merah lima keping ma...huhu

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)