Monday, December 19, 2011

kenapa dalam banyak banyak tempat ZOO NEGARA jugak jadi pilihan aku?

assalamualaikum,,

aq tak tau kenapa sejak dua tiga menjak ni keinginan aq nak pergi zoo negara tu membuak sangat. nak kata ada yang menarik tak jugak. yang aku dapat tengok hanya binatang-binatang yang aku sendiri dah selalu tengok. kalau korang tanya aku sekarang ni pun tempat mana nak pergi waktu cuti-cuti sekolah ni aku akan suggest zoo negara. jangan tanya aku kenapa aku pilih tempat tu sebab aku sendiri tak tahu kenapa aku pilih tempat tu tapi apa yang aku tahu dan pasti aku nak sangat pergi sana. aku ada cakap dengan mak and kakak aku suruh pergi sana. kau tahu apa reaksi dorang? KETAWA. hah tu lah reaksi dorang. siap akak aku cakap "kesian,,tak pernah pergi zoo ke? hahaha". okey!! gelak lah gelak.

aku tau selalunya tempat-tempat cam gini budak-budak je pergi. nak nak budak-budak tadika rasanya kalau buat lawatan.. zoo nagara tak pernah miss. aku masa kecik come lote dulu pun pergi zoo jugak. cikgu buat lawatan.bila dah besar ni payah lah nak jengah tempat-tempat cam gitu ye idak?.. aku tau tempat-tempat cam gini gak mesti tak ada dalam senarai lawatan korang kan? kan? kan? .

kalau dapat pergi sana aku nak tengok semua binatang yang ada. tak nak miss walau sekor pun. nak tengok rimau, singa, ular (ular sawa ada tak?? teringin nak tengok dari dekat. asyik tengok dalam tv n surat kabar jah!! haha), buaya, gajah and semua lah tapi nak sangat tengok kuda (haiwan kesukaan tu..) nak feed haiwan-haiwan kat situ and kalau boleh nak tunggang sekor-sekor. BOLEH KE??. haha. banyak lah kau. tak silap aku kali terakhir aku pergi zoo dua tiga tahun lepas, tu pun zoo dekat kelantan. bila teringat zoo kelantan tiba-tiba teringat pulak kejadian lucu yang menimpa aku. masa tu tengah syok tengok binatang tu semua sambil makam choki-choki tiba-tiba bunyi pramp! gigi aku patah daaa...gigi depan pulak tu..buat malu je. mana tak patahnye kalau choki-choki tu keras serupa batu!. sakit gigi nak keluarkan inti dia last-last terus patah. haha.

apa-apa pun aku harap dapat gi sana. tak pe nanti aku tanya mak aku lagi untuk gi sana. tak pun ajak kawan kawan aku. tapi macam lah dorang nak? mesti aku kena 'bahan' dengan dorang. aku tak kira aku nak jugak gi sana!. kalau susah sangat aku jadi cikgu tadika sementara pastu kalau ada lawatan ke mesti dorang pergi zoo punya so dapat lah ikut. haha. boleh cam gitu pulak?..jadi cikgu tadika?? oh my tak pe lah... tak berminat.. ^_^




gotcha!!

p/s: > makjomlahpergizoosamasama <

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)