Sunday, October 2, 2011

pusing-pusing tang tuu jugaklah kite berjumpa

assalamualaikum,,

hari ni tiba-tiba teringat pulak kat kawan lama aku masa aku kecik-kecik cili padi dulu. eh bukan cili padi, kecik sangat tu, tapi cili banggali. oklah tu..besar sikit dari cili padi. kalau anak cili lagi kecik (cili ada anak ke?) ahh..pi lantak la..and entah kenapa tiba-tiba pulak aku teringatkan cerita kecil-kecil cili api, cerita ni dah lama dah..rasanya masa aq kecik lagi kut..alah cerita dia yang pasal tiga orang budak kena culik tu. okey aku malas nak cerita panjang-panjang nanti korang bukannya tahu kan. statement macam nak kena cili je mulut aku ni. ehh yang aku ni dari tadi duk cerita pasal cili ni apahal? sengal betul. back to our topik.

hari tu kan aku dengan kawan-kawan aku pergi open house rumah cikgu kitaorang. ye aku tau raya dah habis so cerita dah lapuk. tapi ada aku kisah?? aku nak cerita jugak. kalau tak nak dengar sudah! (nada merajuk kucing disitu) . nak diikutkan rumah cikgu kitaorang tu jauh lah jugak ponat aku nak berjalan. bayangkan dari rumah member kitaorang naik bas sampai kat LRT pastu naik LRT sampai kat Taman Melati pastu ambik pulak teksi nak pergi rumah dia. memang berjamlah masa kitaorang ambil nak ke rumah cikgu tu. duduk pulak dalam LRT yang sejuk macam dalam lori ais memang aku beku lah kat situ. bukannya sekejap setengah jam jugak lah aku terperangkap kat dalam LRT tu.


muka nak kasi pelempang je..





disebabkan terlalu lama menunggu aku dah naik bosan. rasa macam nak jerit je suruh LRT cepat sampai sebab kitaorang dah lama gila tunggu bas dekat satu jam lebih jugaklah pastu nak kena tunggu LRT lagi memang aku dah malas r. ingat nak cancel je tapi tak baik lah pulakkan. tak manis gitu. huhu. jam dah dekat pukul empat memang risau la takut sampai lambat. Tapi LRT tu macam faham je hati aku, cepat-cepat dia sampai nak ambik puteri raja ehek..ehek..

sedih x dapat duduk.. T_T

menggedik konon-konon tersenget sekali bila LRT belok..

masuk je dalam LRT cari tempat duduk dulu sebab penat tapi sayang aku tak dapat tempat duduk semuanya dah penuh terpaksa berdiri. tak nampak muka aku sedih tu?? T_T bila akak yang sebelah syura bangun aku apa lagi terus sambar tempat dia. lega sikit..dapat duduk. pastu aku terus text cikgu.berbunyi begini..tut tut tut





cikgu, kami nak datang rmh ckgu ni. 
Tp lambat skt la. 
sekarang ada kat dalam LRT
-h****** 4S

Dah text cikgu relax jap pastu fon bunyi tut..tut..tut bestkan bunyi dia haha..cikgu balas "K" je kat aku. simple,easy and short. sampai kat stesen LRT Kitaorang dah buntu tak tau nak naik apa pergi rumah cikgu, kalau naik teksi nak cakap pergi mana. walaupun kitaorang ada alamat cikgu tapi waspada tu perlu ada kut-kut pemandu teksi tu tipu kitaorang ke..bawak pusing-pusing sampai kocek wallet aku tak pasal-pasal. dorang pi tanya abang kat kaunter tiket tu kalau nak pergi tempat cikgu kita orang tu nak cakap apa kat pemandu teksi tu. abang tu tak tau nak cakap apa pastu tanya pulak makcik jual pisang kat LRT tu, dia kata cakap je desa makmur pastu teksi tu bawak la.

so decide semua naik teksi. pakcik teksi tu pulak ramah sangat tanya macam-macam. aku diam je, syura yang duduk kat depan la layan. selalunya orang duduk depan ni kena layan driver tu cakap sebab tu setiap kali naik teksi or kereta aku terlebih dulu naik kut belakang tak mau duduk depan tak selesa beb! duduk belakang best sikit. haha. sian syura kena jawab semua pertanyaan pakcik tu. aku mencelah bila perlu je selebihnya aku diam je sebab penat. sampai-sampai cikgu dah tunggu kitaorang kat depan rumah dia. risau kut cikgu sebab kitaorang datang dari jauh.


kawasan rumah cikgu


pastu jumpa dengan anak cikgu. sama baya dengan kami. perempuan..ingat lelaki boleh goreng-goreng sikit.. haha gatal lettew!!.. sampai rumah cikgu nak dekat pukul 5 jugaklah. duduk kejap rehat dulu sebab penat. pastu anak dia adalah datang kat kami suruh makan. pada kiraan aku anak cikgu ni mesti pandai add math biasa lah ayah cikgu add math lah katakan. kitaorang borak gitu-gitu je dengan dia sebab dia sibuk nolong mak dia kat dapur tuh. rajin benor. kembang hidung dia kalau tau aku puji dia ni. huhu. yang nak di jadikan cerita dan aku sungguh tak sangka dia ni....... mari ikuti perbualan kami..

anak cikgu datang tempat kami ajak makan sekali lagi. so kitaorang cakap kejap lagi makan la. pastu aku tanya dia.

NHM (aku) : eh..nama sapa?
anak cikgu (time ni x tau nama dia lagi) : Hani
kiteorng : ohhhhh...(sambil angguk kepala tanda ok lah tu)
hani : nama sapa? (tuju kat kiteorang semua)
syura : syura, yang ni huda, ni ekyn ni h****** (part nama aku je syura,ekyn ngan aku sekali sebut)
hani : h****** ??
ehh..asal pulak dengan nama aku? dia kenal ke? atau nama aku ni sedap sangat sampai dia terpikat dengan nama aku? atau nama aku ni unik sangat ke?
hani : dulu sekolah kat kuchai lama ek??
NHM : arhh..?? (terkedu tak terkata-kata)
hani : tak sebab pernah nampak muka kat dalam gambar..
NHM : kuchai lama..kuchai lama (otak aku tengah bekerja mengeluarkan fail-fail lama yang tersimpan erat) ohh..okey kuchai lama..pernah sekolah kat situ. sekolah rendah agama kuchai lama tu ek??
hani : a'ah..kenal tak ustazah **** (aku lupa nama dia), isteri cikgu zahrin..
NHM : ermm...tak ingat la..jap hani ek? dulu ada kawan nama hani gak sekolah tu jugak lah..hani..hani..hani (masih samar-samar lagi)
 lama pastu dia gerak gi lain pulak. aku tak habis-habis duk perah otak ingat balik. last-last dapat gak ingat yang aku pernah kawan ngan hani ni masa sekolah rendah agama. and segala ingatan aku datang balik. bukan main terkejut beruk aku yelah selama ni aku kawan ngan anak cikgu aku sendiri woo...cikgu add math pulak tu woooo...bangga sikit jap. haha pastu aku terus pergi kat dia cakap.
NHM : hani, kita dah ingat dah..a'ah dulu kita pernah berkawan kan? patut lah masa masuk umah cikgu tadi kita rasa macam pernah tengok je muka hani tapi tak ingat kat mana.
dak hani ni senyum je. pastu aku tengok muka dia lama-lama memang sama, cuma berubah sikit la..ahakz..tak sangka aku dapat jumpa kawan lama masa sekolah dulu. ak ni banyak kali pindah sekolah so tak berapa nak ingat muka kawan, tapi tak sangka dia masih kenal aku, kiranya muka aku tak banyak berubah la kan? sama je..kalau tak sama mana mungkin dia ingat kat aku. pastu ekyn suruh kami ambik gambar sama yelah jumpa kawan lama la katakan. bila jumpa cikgu terus aku cakap
NHM : cikgu, anak cikgu ni kawan saya dulu masa sekolah rendah agama kuchai lama..
cikgu : ohh ye ke..kuchai lama? tu la dunia ni pusing-pusing jumpa jugak.

hah yg pki baju biru tekois tu lah hani yg sebelah dia pulak budak yg sesat rumah..ahakz
sh
dah lama duduk kat rumah cikgu siap tumpang solat asar lagi. pastu kitaorang nak balik lah. sekali lagi kena tunggu teksi nak ke LRT memang menguji kesabaran betul masa nak tunggu teksi tu dah la payah nak dapat teksi terpaksa pulak berdiri tepi jalan buat muka simpati kut-kut la ada yang baik hati nak tumpangkan. sampai je rumah dah dekat pukul sepuluh, mak datuk lama kut aku berjalan dari tengah hari sampai malam. mujur berhenti kat rumah ayah su aku kat taman melati tu jap tumpang solat pastu terus gerak takut sampai lambat. sampai je rumah duduk jap, solat terus terbongkang atas katl tak tahan penat giler. pagi esok kau tahu je la kan aku bangun pukul berapa?. mana taknya lps solat subuh sambung tidur balik sampai lah aku tersedar ngan sendiri. sedar-sedar sakit kepala sebab matahari dah naik atas kepala. haha.

bersamacikguaddmathdanrumahnya ^_^

laluan nak masuk ke rumah cikgu. tembok kat belakang tu besar giler.

dlm LRT pun jadilah. asal dapat tidur..ahakz

gotcha!!

p/s : sorry gambar tak jelas la.. ~.~

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)