Sunday, March 14, 2010

kiamat makin dekat?

Betul ke kiamat makin dekat? hah ni korg kena percaya sebab kiamat mmg dah dekat (rasanya la..firasat aq ni). Tapi mmg betul tau tanda-tanda kiamat kecil dah pun berlaku. Banyak sanggat tanda-tanda kiamat kecil berlaku contohnya gempa bumi, perempuan menyerupai lelaki dan sebaliknya(ni mmg makin ramai..betul tak?), anak derhaka kepada ibu bapa, banyak berlaku pergaduhan dan peperangan macam kat palestin,indonesia dll..dan manusia berlumba-lumba membina bangunan yang tinggi..ni antara contoh kiamat kecil la. lagi pun aq baru je belajar tentang ari kiamat kat sekolah jumaat lepas and tau la sikit-sikit pasal hari kiamat ni pun aq ambik dari buku teks agama ting 3..huhu..


Cakap pasal kiamat ni rasa takut pun ada gak..huhu aq belum buat banyak kebajikan lagi ni..meremang bulu roma cakap pasal kiamat. hari di mana kita semua akan di hisap dan di tentukan sama ada masuk syurga atau neraka. kalau korg banyak buat kebajikan insya-allah boleh masuk syurga kalau buat banyak kejahatan tau-tau je la masuk mana kan?. hah aq baru ingat baru-baru ni ada seorg kenalan hantar sms (hidmat pesanan ringkas dan cepat..huhu pandai-pandai aq je buat nasi tampah..errrk?) kat aq. SMs nye berbunyi begini tuttt..tuttt..tutt..bunyi sms masuk..pastu aq tekan butang 'read' dan keluar la ayat-ayat ini..


renungkan..27/11/09 hari raya AIDILADHA pada
hari jumaat...18/12/09 tahun baru hijrah pada hari
jumaat..25/12/09 hari natal (atau krismas)
pada hari jumaat..01/01/10 tahun baru pada hari
jumaat..26/02/10 maulud nabi MUHAMMAD pada hari
jumaat..02/04/10 hari matiny yesus kristus pada
hari jumaat..26/06/10 hari wesak juga pd hari
jumaat..10/09/10 hari raya AIDILFITRI pd hari
jumaat..27/08/10 nuzul quran pd hari jumaat..
05/11/10 deepavali pada hari jumaat..
dalam AL-QURAN ALLAH telah
menyebutkan bahawa hari kiamat juga berlaku pada
hari jumaat..adakah kiamat makin dekat?
berapa banyak kah ibadat yg telah kita
lakukan untuk menghadapi hari kiamat?
fikirkan dan renungkan kembali..



Okey ni adalah sms yang aq terima dari kenalanku itu..korg renungkan lah. Adakah kiamat makin dekat? waaa..cuaknya aq dah la tak banyak sanggat lakuka ibadat takutnya kiamat. Moga aq akan mati dalah iman dan di tempatkan dengan org-org yg beriman..amin..Tapi korg kena percaya dan hadapinya kerana kiamat itu pasti!!! kita tidak tahu bila kiamat dan kita hanya tahu kiamat akan jadi pada hari jumaat dan tidak tahun bila..mungkin esok?lusa?tahun hadapan?bulan hadapan? atau 10 tahun lagi? wallahhualam..itu hanya Allah yang tahu..kita hanya di pinjamkan oleh ALLAH di bumi ini maka hargai lah setiap pemberian dan kurniaan Allah..bersyukurlah..hargai lah org di sekeliling anda terutama ibu bapa anda..jangan bila mereka tiada barulah kita nak menyesal..jangan sampai nasi menjadi bubur..tapi kalau jadi bubur sedap gakkan? nak nak bubur jagung oh kegemaran aq tu!! ok berhenti merapu miori..kalau korg ada apa-apa nk tambah (tau nak buat nasi tambah..errmm?) dlam entry ni tulis je kat ulasan tu tau nnti aq bertimbangkan..



ok bye..
wassalam..

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)