Sunday, November 29, 2009

pesanan mu..or cinta

cinta. satu perkatan yang semua orang suka dengar. tapi ade yang tak suka dengar. ah mampus korang la yang tak suka dengar tu tapi aku nak cite gak pasal cinta. aku sebenarnya suka di cintai dan mencintai tapi aku belum jumpa lagi dengan lelaki yang betul-betul aku cinta. entah-entah lambat lagi kut untuk aku ade cinta. fuhh gatal kecik-kecik lagi dah cerita pasal cinta tapi aku tak kisah suka hati korang nak anggap aku ni gatal ke ape ke ikut suka aku la yang penting aku bahagia bila aku cakap pasal bende ni.

aku suka berangan yang aku akan jatuh cinta pada sorang lelaki tapi tak tau sapa. aku bayangkan lelaki tu hensem,kacak, *oit,kacak ngan hensem tu sama la* ah mampus la kalau sama aku peduli apa. kite sambung balik. hensem,kacak,kaya dan perfect la walaupun aku tau yang tak akan ade orang yang perfect pun dalam dunia ni tapi aku tetap berharap yang aku akan jumpa ngan jejaka idaman aku walau kene tunggu lama. oh ya satu lagi aku nak lelaki tu kuat imannya supaya dapat membimbing aku dan anak-anak kteorg nanti *oit,melampau la tu berangan sampai dapat anak!*

aku dengan kawan-kawan aku sering cerita pasal masa depan. bila kiteorang besar nanti nak kawin ngan sapa. ni aku ade titipkan perbualan aku ngan kawan aku sorang ni..

hanya untuk saje-saje je jgn ambik pusing.*tapi kalu korang nak pusing leh*

kawan: weh ziera,nanti kite kawin sama-sama nak?
aku: tak nak la aku!
kawan: la asal pulak?
aku: tak nak nanti kau terpikat kat suami aku. ye la nanti suami aku hensem. kau tu
bukan boleh percaya nanti kau rampas suami aku. tak nak la aku.
(gurau-gurau je, dia tak marah pon)

Time ni aku bergurau je dengan dia. ermm..jgn marahnye kawan. kadang-kadang aku pun tak nak bercinta. ye la aku selalu tengok orang yang bercinta ni last-last sekali putus and yang merananye pompuan. kenapa lelaki suka sangat mainkan perasaan pompuan? sedangkan pompuan tu punya la setia tapi lelaki selalu tak hargai. *sory melalut sikit*. lelaki tak pernah nak setia pada sorang mesti ade yang lain tak macam pompuan mereka bila suka kat lelaki tu mereka akan setia tapi ye la macam yang aku cakap lelaki tak pernah puas dengan yang satu. always want more! i hate guys like that!

tapi aku tetap nak cakap tak semua lelaki macam tu. Ade yang baik dan ade yang jahat biasa la lumrah hidup. tapi aku harap sangat pompuan yang kat luar sana jaga la korang punya maruah sebab maruah tu penting sangat. aku nak nasihatkan ni untuk korang and untuk diri aku sendiri. *oh macam ustazah la pulak ko ni*. aku nak pesan jgalah diri kita jangan sampai lelaki merosakkan kita and jga nama baik mak ngan ayah kite jangan bagi mereka kecewa dengan kite.
*huhu giler wau la nasihat ni. sebenarnya ambik nasihat dari cikgu-cikgu.huhuhu*

hah aku baru ingat pesanan sorang cikgu kat aku. nak dengar tak? pesanannya berbunyi begini *wooo..gile puitis*

kamu yang pompuan ni cikgu nak pesan. sejahat mana pun lelaki tu dia tetap akan cari pompuan
yang baik dan solehah untuk jadi isteri. dia akan cari pompuan yang murahan hanya untuk
berpoya-poya. jadi yang pompuan ni cikgu nak pesan jaga diri kamu elok-elok.


lebih kurang macam tu la pesanan cikgu kat aku dengan budak-budak yang lain. jadi aku akan ingat pesanan tu.

pesanan tuk cikgu lak: cikgu, terima kasih sebab bagi pesanan ni tuk saya dan kawan-kawan. insya-allah saya akan ingat pesanan cikgu sampai bila-bila.





huh ..sory story ari ni agak keliru sikit .*sebenarnya aku yang keliru.huhu*

No comments:

Post a Comment

kata2 dari korg yg wt aq tersenyum :)